suratan hati yang tersirat

Wajahmu Muncul Pada Maya Lihatku Ketika Tersentak Firasat Ingatanku Hanya Padamu, Maka Terkedu Nada Pada Irama Rinduku

Saturday, January 23, 2010



BOKTO EMPAT: BANGANG KE APA NI?

Ini satu lagi pandangan biasa di dalam mana-mana tren LRT di Kuala Lumpur. Nak kata tak bersekolah, tapi sah-sah pernah besekolah. Ala kalau tak sekolah sekali pun, benda macam ni adalah "common sense" bagi kita manusia. Dah sah-sah tiang tengah-tengah tu untuk para penumpang memegang. Tapi sebaliknya ramai yang suka berpelukan atau menyandar kat tiang tu. Kalau tak ramai penumpang tu bolehlah juga kita terima pakai walaupun pada dasarnya tetap tak beretika. Masalahnya,penumpang punyalah ramai tapi dengan begitu bersahaja tanpa rasa bersalah serta amatlah mementingkan diri, selamba babi tonyok saja memeluk erat atau bersandar pada tiang tersebut. Para penumpang lain kekadang rasa bersalah, nak terus pegang bila terkena tubuh kata gangguan seksual lak! Tambahan pulak orang Malaysia ni benda-benda yang berkaitan hak mereka tak reti nak bersuara, tetapi benda-benda yang tak berfaedah tu dengan cepat bertindakbalas.

Ada juga kekadang sengaja letak tangan kat tiang tu dengan harapan penumpang bangang yang bersandar kat tiang tersebut akan rasa bersalah dan tak sandar lagi, tetapi yang bodoh tahap bingung siap jeling kita balik dengan ekpresi muka marah lagi! kononya kita tersentuh lemak2 babi tonyok kat badan dia tu ke? tolonglah! kalau badan macam gajah pra sejarah tu, orang buta pun muntah darah tau!

Oleh itu pada mana-mana penumpang bangang tahap sengal lagi bingung, TIANG kat tengah-tengah tu untuk dipegang BUKAN untuk disandar atau dipeluk.. ada faham?

No comments: