suratan hati yang tersirat

Wajahmu Muncul Pada Maya Lihatku Ketika Tersentak Firasat Ingatanku Hanya Padamu, Maka Terkedu Nada Pada Irama Rinduku

Saturday, July 19, 2008

hikmah pada setiap kejadian


Narz anakku,

Apa yang berlaku, anggaplah sebagai satu dugaan dan cabaran dalam menempuhi kehidupan di dunia ciptaan Illahi ini.

Walid tahu anak walid kuat dan tabah menghadapi segala onak dan duri.  Jangan bimbang, walid sentiasa di sisi Narz untuk menghadapi dugaan ini.  Narz mungkin masih mampu tersenyum dan kelihatan seperti tiada apa-apa yang berlaku, namun jauh di sudut hati Narz, airmata tetap mengalir lesu di dalam luka hati yang mula mengalir darah merah citra kasih Narz.

Banyak hikmah disebalik kejadian itu.  Apa saja keputusan yang diambil oleh SIDIA terhadap kasih suci Narz, terimalah dengan redha.  Tidak salah untuk Narz berduka dan bersedih lantaran kasih tak kesampaian, tapi hidup harus diteruskan.  Masih ramai lagi di luar sana untuk Narz berkongsi kasih semula.

Walid hanya mahu anak walid kembali senyum seperti dulu dan ceria seperti adanya.  Jangkauilah hidup dengan megah atas nama budi bahasa dan peribadi yang mulia.  Tumpukan kepada pelajaran yang akan membantu masa depan Narz.  Jadilah anak walid yang walid bisa banggakan dengan megah.

Ingat Narz, walau apapun yang terjadi, walid sentiasa di sisi Narz untuk memberi perangsang, memberi nasihat, membakar semangat, memberi tunjuk ajar sekadar termampu serta membantu Narz dalam menghadapi episod-episod kehidupan yang lebih mencabar di masa hadapan.

You are always my son, and Walid is always there for you!

No comments: